10 najlepszych składników odżywczych dla poprawy zdrowia oczu

10 najlepszych składników odżywczych dla poprawy zdrowia oczu Zawsze wiadomo, zdrowe odżywianie pozwala żyć bardziej zdrowo. Po prostu spożywanie produktów bogatych w niezbędne witaminy i minerały, można przygotować swój organizm, aby chronić się przed chorobami i zmniejszyć szkody powstałe w wyniku starzenia się. Jak nasze ciała, nasze oczy również wymagają pewnej ilości witamin do zwalczania skutków związanych z wiekiem chorób zwyrodnieniowych, takich jak zaćma i zwyrodnienie plamki żółtej. Dlatego zebraliśmy listę wszystkich składników odżywczych, które są potrzebne dla twoich oczu, ich źródła żywności i potencjalne korzyści.

1. Beta-karoten

Beta-karoten jest formą witaminy A, która pomaga z funkcjonowaniem siatkówki i innych działów oczy. Gdy w połączeniu z witaminami E I c oraz cynk, beta-karoten może pomóc zmniejszyć progresję zwyrodnienie plamki żółtej (AMD).[1] to także silny antyoksydant, znany do ochrony przed starzenie i rak.

2. Bioflawonoidy (Flawonoidy)

Bioflawonoidy stanowią rodzaj substancji-składników odżywczych, które chronią twoje oczy przed uszkodzeniem i, jak wiadomo, do pomocy w krążenie krwi w siatkówce. Działają one w połączeniu z kilkoma witaminy dla wzmocnienia i utrzymania zdrowego wzroku.[

3. Luteina i Zeaksantyna

Te dwa karotenoidy są silnymi przeciwutleniaczami, które pomagają chronić i wspierać komórki w twoich oczach przez filtrowania szkodliwych wysokiej energii fal świetlnych. Obecność luteiny i zeaksantyny w oczy i poprawia wzrok, zmniejsza ryzyko przewlekłych chorób oczu, zaćma i zwyrodnienie plamki żółtej.

4. Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe (Nnkt)

Te są budulcem dla tłuszczu i są jednym ze źródeł paliwa do produkcji energii w komórce. Omega-3 i Omega-6 kwasów tłuszczowych są dwa rodzaje kwasów tłuszczowych, niezbędnych organizmowi, w odpowiednim stosunku, aby utrzymać dobry wzrok i ogólny stan zdrowia. Dostępność jeśli te Nlc również upewnić się, że wewnątrzokularowe płyn ucieka z oczu, zmniejszając tym samym ryzyko jaskry i ryzyko zwiększenia ciśnienia wewnątrzgałkowego. Badania wykazały, że kwasy tłuszczowe Omega-3, w szczególności korzyści dla zdrowia oczu, poprawy rozwoju widzenia w przypadku niemowląt; i to jest również znane, aby zapobiec choroby takie jak retinopatia cukrzycowa i AMD u dorosłych.

5. Selen5. Selen

Regularne spożywanie selen w połączeniu z cynkiem może pomóc w ochronie przed jaskrą, które mogą ostatecznie doprowadzić do uszkodzenia nerwu wzrokowego i ślepoty.[6] Selen może pomóc w neutralizacji wolnych rodników, które uszkadzają oczy. I, jeśli możesz uzupełnić swój spożycie Selenu z witaminą c I E, może również zmniejszyć ryzyko zachorowania na AMD u dorosłych.

6. Witamina A

Witamina A pomaga chronić rogówki (powierzchni oka), i jest ważnym składnikiem odżywczym dla zdrowego wzroku. Badania pokazują, że witamina a, aby być skuteczne w suchej leczenie oczu, a także do leczenia swego rodzaju stan zapalny oczu, znany jako znakomity limbiczny zapalenie rogówki. Gdy podjęte w połączeniu z innymi witaminami, wiadomo, dla ochrony od nocna ślepota, utrata widzenia peryferyjnego i wiekowej żółtej oka.

7. Witamina C

Witamina c, jak wiadomo, aby pomóc i utrzymać ogólny stan zdrowia, nie tylko chroni twoje kości, skórę i naczynia krwionośne, ale i najdrobniejsze naczynia włosowate są obecne w twoim siatkówki. Według badań, regularne spożywanie witaminy c, jak wiadomo, aby zmniejszyć ryzyko zwyrodnieniowych chorób oczu, takich jak zaćma i AMD.

8. Witamina D

Witamina D jest rozpuszczana w tłuszczach witamina, która pomaga naszym oczom. Zapewnia również działanie przeciwzapalne przy pomocy w profilaktyce amd.[11] jest to również pomaga zapobiec problem suchego oka, powodując produkcję anty-mikrobiologiczna białko o nazwie кателицидин w oczy, które, jak wiadomo, goją się rany oczu.

9. Witamina E

Witamina E jest to grupa witamin, które pomagają zneutralizować zakwaszenie. Z tego powodu, to uważa się, że odgrywa ważną rolę w ochronie kącikach oczu, które są szczególnie wrażliwe na oksydacyjnego uszkodzenia. On również chroni oczy przed szkodliwym działaniem wolnych rodników szkody, zmniejszając tym samym ryzyko i zaćmy i AMD.

10. Cynk10. Cynk

Cynk znaleziono w wysokich poziomach w plamce żółtej, która odgrywa ważną rolę w ogólnym stanie zdrowia oczu. On także ma zdolność do zapobiegania uszkodzenia oksydacyjnego. Po odebraniu z witaminą a, tworzy pigment, który nazywa się melaniny, która chroni oczy. Witamina E pomaga lepiej widzieć w nocy i zmniejsza skłonność umawiających się ślepotę. Regularne przyjmowanie cynku jest również znany również zmniejszyć szanse zakażenia związane z wiekiem problemy ze wzrokiem jak u AMD.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *